Rýchly metabolizmus

Mám rýchly metabolizmus. V roku 2016 som jedla čokoľvek, nezdravú stravu, sladené nápoje a necvičila som. Mala som nábeh na anorexiu – rýchly metabolizmus. V roku 2020 – zdravá, vyvážená a plnohodnotná strava, silové tréningy, nesladené nápoje – stále rýchly metabolizmus.

Veľa ľudí s pomalým metabolizmom doslova závidí ľuďom s rýchlym metabolizmom. Túžia byť chudí, zožrať aj slona, nepribrať, nemať žiaden faldík a nemusieť nič pre to urobiť.

Lenže ľudia s pomalým metabolizmom nechápu, že majú šťastie. Môžu zdravým spôsobom dosiahnuť “zlatý stred”.

Existuje stovky článkov, ako zrýchliť pomalý metabolizmus, ale za to existuje úplne minimum článkov ako rýchly metabolizmus zdravo spomaliť.

Prečo je to tak?

Pretože rýchly metabolizmus sa zdravým spôsobom spomaliť proste nedá!

Síce sa dá spomaliť nezdravým spôsobom, ale stovky lekárov a odborníkov túto cestu a metódu neodporúčajú! Nechcem tu do podrobna rozpisovať ako sa dá metabolizmus nezdravo spomaliť (Pretože nechcem aby ste spravili takú istú chybu ako ja).

Na foto číslo 1 som mala tehličky (kvôli dobrému uhlu tu vypadám celkom normálne). Keď si posuniete na foto číslo 2 zistíte, že zdravá rozhodne nie som, nábeh na anorexiu, stovky zdravotných problémov a moja nevedomosť o tom čo je správne.

Síce som cvičila, ale nedržala stravu, jedla som všetko a myslela som si, že si spomalím metabolizmus a ľahko priberiem. To bola veľmi zlá cesta. Foto číslo 3 bez pózy či dobrého uhľa pohľadu. Takýmto štýlom som si len viac ubližovala (no vtedy som nič iné neriešila len to, že mám tehličky a netrčí mi žiaden faldík, no nestálo to za to).

Iba vám poviem o tom čo všetko zlé to zahŕňa:

  1. Ukladanie tuku na orgány – Síce ľudia s rýchlym metabolizmom vypadajú chudo, doslova zjedia všetko, na váhe neuvidia ani gram a na postave možno tak nafúknute brucho. No ukladanie tuku na orgánoch sa chudne omnoho ťažšie ako keď sa uloží tuk pod kožu.
  2. Zničenie imunity – budete háklivý na vírusy, rozbehnete si tak stovky chorôb, takmer stále budete chorý.
  3. Strata svalovej hmoty, veľká únava, strata sily a tak ďalej. Jednoducho si zničíte telo, imunitu a to proste nechcete.

Takže ešte raz opakujem, že rýchly metabolizmus sa zdravo spomaliť nedá. Preto už nikdy nemáme šancu mať “zlatý stred”. Tak sa s tým zmierte! No pravdou je, že dokážeme aj tak zdravo pribrať.

Vždy je to o strave, čo papáme.

Na prvej foto som jedla všetko. Bola to chyba, pretože telu som nedávala potrebné makroživiny na to aby bolo zdravé, aby som mala energiu, ktorú telo využije na správne fungovanie, nezdravé tuky, ktoré sa mi ukladali, nafukovalo ma, takmer žiadne bielkoviny a svaly nemali z čoho rásť, nemala som z čoho pribrať aj keď som cvičila.

Je pravda, že keď si dáme raz za čas niečo nezdravé hneď do sekundy nepriberieme sto kíl, no keby takto papáme ďalej určite si privodíme niečo horšie.

Celkom dlho mi trvalo kým som to pochopila, ako telo správne funguje čo potrebuje a ako pribrať. Tak teraz sa o to s vami podelím.

Základ je strava!

Cca 80% tvorí zdravá, vyvážená, plnohodnotná strava a 20% cvičenie.

Ako zdravo pribrať?

Je fakt aby som môjmu rýchlemu metabolizmu stíhala musím veľa jesť (7-8 porcií jedla za deň), takže musíte dosiahnuť väčší príjem ako výdaj. Keď telo bude mať dostatok makroživín, tak mu niečo zostane aj na viac, samozrejme začnete priberať. Nie síce na kilá, ale na gramy (ja som napríklad takto pribrala 5kg za pol roka čož pri zlej strave som za rok pribrala možno tak 200g).

Cvičenie – Silové tréningy. Jednak Vám začne rásť svalová hmota (aj tá niečo váži), vybudujete si imunitu, zbavíte sa veľa chorôb, budete mať viac energie, sily, radosti z toho, že priberáte jednoducho sa pohnete tou správnou cestou.

Snažte sa robiť čo najmenej kardia. Hlavne buď trpezliví!

Aby som videla zmeny či idem správnou cestou, začala som sa menej vážiť a viac fotiť. Na váhe to šlo a aj ide neskutočne pomaly aj keď mám väčší príjem ako výdaj no zistila som, že na váhe zas tak nezáleží ako na celkovej estetike, sile a progrese.

Preto som sa začala pravidelne fotiť (aspoň každý druhý týždeň), menej vážiť (raz za mesiac). Uspokojilo to moju psychiku, keď na fotkách vidíš zmeny, že rastieš, začne si to všímať okolie, nevypadáš nezdravo, to ma tešilo, teší, najviac motivuje a posúva vpred.

Dajte tomu čas. Držím vám palce a prajem pekný deň 🙂

Viac o metabolizme a pomalom metabolizme sa dozviete v predchádzajúcom článku

Páčil sa Vám článok?

Share on facebook
Zdieľať na Facebooku
Share on twitter
Zdieľať na Twitteri
Share on linkedin
Zdieľať na Linkdin
Share on pinterest
Zdieľať na Pinterest
Share on email
Zdieľať emailom
Share on whatsapp
Zdieľať pomocou WhatsApp

Autor:

Táto stránka používa cookies. Prehliadaním tejto stránky súhlasíte s ich používaním.